Sunday, February 4, 2007

Pozycjonowanie podstron

Kontynuując wątek z poprzedniego postu - dlaczego pozycjonować podstrony. Może opiszę to na przykładzie klienta szukającego monitora LCD o przekątnej 19". Nie wie jeszcze czego dokładnie chce, więc będzie szukał w sklepach komputerowych. Może to zrobić na wiele sposobów, a najczęściej poprzez wyszukiwarkę. Nie będzie szukał na frazę "komputery", prędzej wpisze np. "monitory LCD". Przeglądając wyniki wyszukiwania klient najprędzej wejdzie na tę stronę, która będzie właśnie o monitorach LCD. Co to oznacza? Oznacza to, że jeżeli mamy sklep komputerowy z różnym asortymentem, to błędem jest pozycjonowanie strony głównej na słowo "monitory LCD". Wysoko w wynikach musi być podstrona sklepu właśnie z monitorami LCD. Ona może być nawet na drugim poziomie kliknięć, ale z wyników wyszukiwania jest osiągana jednym kliknięciem. Klient może już na tym etapie zdecydować się na konkretny model i go zakupić, ale może również postąpić inaczej. Może skopiować dokładna nazwę monitora w okno wyszukiwarki i w ten sposób szukać najlepszej oferty. Jaki stad wniosek? Na takie frazy musimy być również wysoko, bo z nich konwersja jest największa. A wniosek ogólny? Cały asortyment sklepu powinien być pozycjonowany. Zaskoczeni?

1 comment:

urban83 said...

Racja - takie podstrony będą o wiele lepiej odnajdywane a poza tym linkowanie tylko do domeny głównej jest nienaturalne i zmniejsza efektywność pozycjonowania...