Friday, December 29, 2006

Dlaczego pozycjonowanie

Zastanówmy się w jaki sposób internauci znajdują sklep internetowy w celu dokonania zakupu. Po pierwsze mogą znać jego adres internetowy, bo jego marka jest uznana np. sklep komputerowy Komputronik. Mogą też zapamiętać adres z reklamy telewizyjnej lub radiowej jak np. księgarnia Merlin. Sporo sklepów jest w różnego rodzaju pasażach powiązanych z popularnymi witrynami lub porównywarkami cen. Te wszystkie sposoby wymagają albo czasu, albo nakładów finansowych, a najczęściej jednego i drugiego. Oprócz poszukiwania w katalogach jest jeszcze możliwość skorzystania z reklamy płatnej w wyszukiwarkach i pozycjonowania stron w wyszukiwarkach.

Ta ostatnia metoda jest w zasadzie najbardziej efektywna i najlepsza dla nowych, nieznanych na rynku sklepów internetowych. W dużym skrócie polega ona na takim wpływaniu na algorytm wyszukiwarki, żeby pozycjonowana strona znalazła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na interesujące nas słowa lub frazy. A jakie frazy nas interesują? Przede wszystkim te, które wpisują internauci do wyszukiwarki, aby znaleźć poszukiwany produkt. Właściwy dobór fraz do pozycjonowania to klucz do sukcesu. I nie chodzi tutaj o jedną czy dwie frazy - to dobre dla amatorów. Zawodowe pozycjonowanie obejmuje co najmniej kilkadziesiąt fraz.

No comments: